Administrera medlemskap
Du hittar all information om ditt medlemskap på Min sida. Där hittar du bland annat:
Vilket medlemskap du har
Medlemskapsstatus
Möjligheter för att administrera medlemskapet
Du kan ändra ditt medlemskap genom att logga in på din profil. Gör ändringen via Min sida. Uppgradering av medlemskap träder i kraft samma dag
Du kommer att faktureras från den dagen du gör ändringen och för den kommande perioden vid nästa betalning.
Nedgradering av medlemskap träder i kraft från och med den första dagen i månaden efter nästakommande månad. Det innebär att om du gör en ändring den 15 januari träder den i kraft från och med den 1 mars.
Kontakta oss om du vill ändra följande:
Premium / All-inclusive medlemskap
Förbetalat medlemskap (Cash medlemskap)
Företagsmedlemskap (delbetalning med viss sponsring av företaget eller fullt sponsrat)
Betalar för andras medlemskap / blir betalad för
Registrering av rabattavtal
Ändra gym/region
Om du har medlemskapet Premium är det inte nödvändigt att byta hemmagym eftersom du har tillgång till alla våra gym. Om du har medlemskapet Flexible är det inte heller nödvändigt att byta hemmagym, om du inte under en längre period kommer att träna i en annan region än den du är registrerad i.
För att byta hemmagym kontaktar du vår kundservice via vårt kontaktformulär. Ange vilket gym du vill ha som ditt hemmagym, så ordnar vi det åt dig!
För att registrera studentrabatt måste du kontakta oss. Bifoga en bild av ditt giltiga studentkort i din förfrågan.
För att lägga till en företagsrabatt måste du kontakta oss. Kom ihåg att ange den unika rabattkoden som du får från din arbetsgivare.
Observera: Detta gäller medlemskap med 12 månaders bindningstid. I samband med att du lägger till rabatten appliceras 12 månaders bindningstid. Rabatten baseras på dagens aktuella listpriser och kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatterade medlemskap.
För att överföra ditt medlemskap till ett annat land, kontakta Kundservice i det land du önskar flytta ditt medlemskap till. I din förfrågan till Kundservice anger du i vilket land du för närvarande har ditt medlemskap i.
Observera: Om ditt medlemskap har en bindningstid kommer den att överföras.
Om du har ett företagsavtal där din arbetsplats betalar hela eller en del av din avgift kan du kontakta vår företagsavdelning: ftg@sats.se.
Om du vill lägga till en rabatt kan du kontakta oss.
Har du ett cashmedlemskap behöver du kontakta kundservice för att frysa ditt medlemskap
Du kan frysa ditt medlemskap via Min sida. Du kan frysa det i 1-2 månader utan dokumentation, mot en avgift på 79 kr per månad.
Om du inte kan träna på grund av hälsoskäl eller första tjänstgöringen (s k lumpen) kan du frysa det utan avgift mot dokumentation.
OBS! Kom ihåg att ange vilken tidsperiod du vill frysa vid dokumentation.
Om du vill börja träna innan frysperioden är över kan du avbryta detta själv via Min sida.
Du behöver logga in på Min sida för att avsluta ditt medlemskap.
Observera att du inte kan säga upp medlemskapet om det är fryst.
Medlemmar kan i vissa situationer ansöka om att avsluta medlemskapet även om bindningstiden inte har löpt ut. Läs mer här
Giltig dokumentation måste skickas in till kundservice.
Så trevligt att du vill fortsätta träna med oss!
Om du är inom uppsägningstiden kan du enkelt ångra uppsägningen via den här länken:
Om ditt medlemskap är inaktivt kan du trycka på Bli medlem och registrera dig igen.
Om du registrerar dig igen inom 45 dagar efter att medlemskapet har avslutats slipper du ny anmälningsavgift.
Om det finns särskilda omständigheter som hindrar dig från att använda ditt medlemskap kan du ansöka om att avsluta det innan bindningstiden har gått ut.
Exempel på sådana omständigheter kan vara:
Vid flytt till en plats där SATS inte finns halveras din bindningstid ( minst 30 km bort)
Hälsoskäl
Arbets- eller studieplacering
Du måste kunna dokumentera att det finns särskilda oförutsedda omständigheter som ligger utanför din kontroll och hindrar dig från att använda ditt medlemskap för en lång tid framöver.
Om du vill använda den frysning som ingår i ditt medlemskap måste du kontakta oss, så hjälper vi dig med detta.
Kom ihåg att ange vilken tidsperiod du vill frysa.
Du kan se på Min sida om du har en bindningstid för ditt medlemskap och när den eventuellt löper ut.
Hittar du inte det du letar efter?
Måndag - Torsdag: 09:00-16:00
Fredag: 09:00-15:00
Måndag - Fredag: 9-12 & 13-15